vrijdag 29 november 2013

Tijd is een raar ding...


Steeds betrap ik mezelf erop dat ik de tijd tegen wil houden, nu ik aan het timen ben. Alsof ik zoveel mogelijk dingen in zo weinig mogelijk tijd wil stoppen. En dan moet ik weer even nadenken wat ik met dit onderzoek wilde aantonen. En daar heb ik eigenlijk niet goed over nagedacht. Vond ik het veel die 18 uur die wij als gemiddelde Nederlander aan het huishouden besteden? En dan kom ik op het punt dat ik eigenlijk geen idee heb, of het veel of weinig is? Zelfs niet of het de waarheid is of toch enigszins bezijden de waarheid. Hoe waarheidsgetrouw hebben de mensen de vragen van dit onderzoek beantwoord, zoals ze het werkelijk doen, of toch een beetje beïnvloed door hoe ze denken dat ze het moeten doen? Want eerlijk gezegd weet ik echt niet hoeveel tijd ik overal aan besteed. Daar kom ik nu wel enigszins achter. Voor iemand die fulltime werkt vind ik het ook een beetje veel om daar 18 uur mee bezig te zijn. Je moet toch ook nog wat ontspannen en plezier maken in je leven. Maar voor iemand die niet werkt, moet het toch te doen zijn. Voor mezelf had ik van te voren eigenlijk het idee dat ik er lang niet aan zou komen, ik heb namelijk geen hoge pet op van mijn huishoudcapaciteiten. Eigenlijk dacht ik dat ik huishoudelijk werk ook helemaal niet leuk vind............ maar............... ik ben een keukenprinses, ik vind het leuk om te koken en alles zelf te maken, geen pakjes en zakjes hier (op een enkele uitzondering na). Omdat ik het leuk vind zag ik dat eigenlijk niet als huishouden! Ja hoe krom kunnen je gedachten zijn? Boodschappen doen, waar ik ook best wel veel tijd aan besteed, kwam in het verlengde van dat koken en vind ik ook niet vervelend om te doen. Het mijn inziens werkelijke huishouden, dat zijn de minder leuke klussen, waarmee je eigenlijk niets creëert, waarmee je alleen de boel onderhoudt en schoonhoudt. Misschien wordt het leuker als ik daar ook eens iets ga creëren. Nieuwe gordijnen, een leuk vloerkleed. Maar eerst het oude weg dan. Ik ga maar weer eens aan de slag met de Huishoudcoach! Dat werkt goed, ik moet het alleen wel vol blijven houden als er soms iets tussen komt, wat natuurlijk altijd gebeurt en dan gewoon weer verder gaan, waar ik gebleven was. Het traject van de eerste weken kan ik eigenlijk wel versnelt doen, omdat dat al eerder is gedaan en het nu alleen onderhoud zal zijn wat ik daar moet doen. Tenminste dat hoop ik! Ik hoop niet dat ongemerkt mijn kasten weer dicht geslipt zijn.  O ja de timer staat op 07:05:51 uur. En dan vergeet ik elke morgen nog dat ding aan te zetten als ik ontbijt en lunchbox maak.

Het lijkt hier momenteel wel een huishoudblog, maar laat je niet verleiden het is maar tijdelijk............. of .... het moet met lukken om van het huishouden ook Ta Da! te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten