dinsdag 26 november 2013

Niet objectief



11:55 uur... dit gaat geen objectief onderzoek worden zoveel is nu al duidelijk. In deze paar uur heb ik al een omslag gemaakt. Wonder boven wonder kijk ik door dit project in hele korte tijd al heel anders tegen het huishouden aan. Ik heb nu al een paar keer bedacht dat wat ik deed niet erg efficiƫnt was, en dat er toch betere manieren zijn om het te doen. Ineens lijkt het huishouden van een noodzakelijk kwaad in werk te zijn verandert. WERK...............? Ja werk, mij arbeidsethiek is altijd bijzonder hoog, maar mijn huishoudethiek is er een van laat maar waaien morgen is er weer een dag en wie dan leeft die dan zorgt. Maar nu ik het aan het bijhouden ben, moet ik dingen van mijzelf, zoals efficiƫnt zijn, ik betrap me erop dat ik het nu geen goed plan vind om met mijn warme thee te gaan zitten, nee ik moet eerst wat karweitjes doen, zoals het gasfornuis inspuiten en ook de wc kan alvast even in mijn (milieuvriendelijke) reiniger gezet worden, zodat het in kan trekken terwijl ik mijn thee drink.

De tijd staat nu op 17:22:50 en ik heb alleen maar een beetje opgeruimd, de vaatwasser in en uitgeruimd, het aanrecht schoongemaakt. Een bestelling gedaan. Ik heb nog steeds geen idee waar dit gaat eindigen, met mijn hernieuwde inzichten en ethiek, een objectief onderzoek gaat het al helemaal niet worden, want ik ben niet objectief meer, het heeft nu al invloed op me. Een goede hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten