woensdag 27 november 2013

Gewoon een andere dag in het paradijs...


Gisteren bleef de timer op 14:49:53 staan en daar staat hij nog steeds op. Nog niets gedaan zelfs geen ontbijt gemaakt, nou ja alleen dan thee en koffie. Drie uur en tien minuten dus huisgehouden, dat zal net iets boven het gemiddelde zitten. Ik heb niet echt bijzondere dingen gedaan, gewoon het normale onderhoud, slaapkamer gedaan en het bed verschoont, twee wassen gedraaid en een vaatwasser. Het toilet en wat dingetjes in de badkamer en ook nog een bestelling geplaatst. Tussen de middag een salade gemaakt en 's avonds was ik ook snel klaar met koken ik heb eigenlijk alleen maar iets wat ik eerder ingevroren had in de oven gezet. Daarnaast heb ik ook nog een paar uurtjes aan de zolderkamer geklust, maar die tijd heb ik niet meegerekend.

De plannen voor vandaag zijn de voorraadkast onderhanden nemen, want als het goed is komt er vandaag een bestelling binnen met allemaal nieuwe producten. En vanavond komt de bestelling van de grutter die op de kleintjes let. Ik laat de boodschappen sinds kort weer bezorgen, ik heb geen rijbewijs en Lief heeft al zo'n lange en drukke werkweek, dat ik hem daar niet mee lastig wil vallen. Echt een tijdbesparing is het denk ik niet voor mij omdat is toch vaak even wil kijken wat er allemaal te koop is. Maar voor Lief scheelt het behoorlijk wat vrije tijd. En de kosten vallen ook heel erg mee, normaal laat ik het voor het goedkoopste tarief bezorgen dat is € 4,95 er is dan wel een langere periode waarin de de boodschappen bezorgd kunnen worden, maar dat vind ik niet zo erg. Ik bestel niet elke week maar zo ongeveer om de twee weken. Tussendoor haal ik alles wat vers is en wat ik vergeten ben zelf. De boodschappen worden keurig netjes twee trappen op naar boven in de keuken gedragen. Nou ja in de eetkamer want in de keuken is nauwelijks plaats.

Ondanks de zware baan van Lief, helpt hij mij toch altijd wel mee waar hij kan, maar ik denk dat als ik aan de 18 uur huishoudelijk werk in de week kom, dat eigenlijk nauwelijks nodig is. Tenminste als ik straks het achterstallig werk ook heb gedaan, wat hier zeker ook aanwezig is. Ik denk maar even aan twee volle manden met strijkgoed, met een kop erop. En nog steeds heb ik geen idee waar dit gaat eindigen of waar het me gaat brengen. Ja Haagje gaat flink huishouden.............. het is maar dat u het weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten