donderdag 28 november 2013

Een beetje van dit....



.... en een heleboel van dat. Maar allereerst de timer, die staat op 10:23:32, dat is een hele hap tijd die ineens weg is. En ik heb qua poetsen alleen maar de voorraadkast schoongemaakt en heringericht, en dat was wel nodig om plaats te maken voor alle nieuwe levensmiddelen, die ik aangeschaft had. Gisteren zouden er twee bestellingen binnen komen en dat gebeurde ook, van de ene dacht ik te weten hoe laat hij zou komen en van de andere hoopte ik dat hij vroeg genoeg zou komen zodat ik ook nog tussendoor wat boodschappen zou kunnen doen. En gelukkig gebeurde dat ook.

Voor verse kruiden naar de groenteboer in Oud Rijswijk, die heeft een redelijk assortiment voor een hele schappelijke prijs, en daarna nog naar de Reformzaak en naar de Delicatesse-winkel, ik kon alles kopen wat ik wilde behalve misopasta, volgens de toko moest dat gewoon bij de grootgrutter te koop zijn, maar helaas had ik dat niet gecheckt.'s Avonds werden de boodschappen van de grootgrutter bezorgd, maar meer dan een uur later dan afgesproken, ik was netjes van te voren gebeld en ik mag een tegemoetkoming bij mijn volgende bestelling verwachten. Boodschappen doen kost tijd, veel tijd, dat mag wel duidelijk zijn nu er al zoveel tijd verstreken. zelfs als je het laat bezorgen is het toch altijd weer een heel karwei om alles weer netjes in de kasten, koelkast en vriezer te krijgen.

Een andere tijdvreter is hier de bereiding van eten, alles wordt hier echt gekookt, zonder pakjes, alleen voor kruidenpasta's zonder rare toevoegingen maak ik een uitzondering. En nu heb ik me nog iets extra werk op de hals gehaald door wat te gaan experimenteren met glutenvrije producten. Eerst liet ik de etenswaren die gluten bevatte gewoon vervallen, ik at geen brood, koek, pasta en nog een heel scala aan producten meer. Maar zo langzamerhand is de behoefte aan ook eens iets bij de koffie of glaasje wijn ontstaan. Lekker tapenade, maar waar smeer je het op als je geen brood meer eet en de komkommer je neus uitkomt. Dus gisteren meteen al twee experimenten gestart, appel crumble, die heeft het niet eens tot de foto gered, dus vanavond als Naomi komt eten nog maar eens proberen. En ik maakte ook granola voor het ontbijt. Nou ik heb die granola net op en het is echt een succes recept, veel en veel lekkerder dan het ontbijtproduct dat ik klant en klaar koop. Het kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten